EQ-painting

EQ-painting

måndag 31 mars 2014

Beskärning och groende knoppande idéer

Dagen idag har inneburit flera möten och flera turer till både kulturhuset och stugan.

CSR - hållbart och ansvarsfullt företagande med fokus på den digitala arbetsmiljön.
Code of Conduct för sociala media - vad ska man göra och inte göra, i vilka kanaler?
Hur kommunicerar man nyttan med hållbarhet?
Vad innebär ansvarsfullt företagande?

Besiktning av stugans grund för att se om det fanns svamp gick fort, inga stora ägor att undersöka.
Det blev godkänt.

I solen satt jag och begrundade mitt/mina erbjudanden.
Rådgivning. Strategi. Mentorskap. Utbildning. Utförande.
Det finns mer i buketten men ska jag försöka begränsa mig - inte för att detta blev så begränsande - så är detta en början.

Den pedagogiska och medmänskliga ådran vill fram, och fokus på mening och möten finns med hela tiden. Och det kreativa, och motivation. Som en röd tråd också vikten av att välja bort, låta bli, helt enkelt prioritera.

Nästa möte gällde mer det kreativa, hur få ihop bild och ord i en eller flera workshops. Spännande att spåna om och många idéer gror.

Nästa tur till stugan var för att beskära äppelträdet med hjälp av min vän som kan sånt.
Tyvärr hade grannen redan varit där och det blev att rädda det som kunde räddas.
Paralleller till hur det är när någon redan beskurit ens tankar eller idéer och man får försöka ta sig vidare med stympade grenar...

Bättre gick det med svarta vinbärbusken, den mådde väldigt bra av att bli utglesad och få chans att släppa in mer sol.

Mer sol åt alla goda tankar och idéer, låt dem gro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar