EQ-painting

EQ-painting

lördag 15 mars 2014

WebCoast dag 2

Idag är det bäst att skriva på morgonen, innan dag 2 på WebCoast drar igång.

Det är första gången för mig och jag tänkte inte sätta upp någon egen punkt på programmet...

... Men, när alla började förbereda sig för att "gridden" skulle öppna klockan 20 igår kväll så kände jag suget. En tanke hade kommit till mig när jag låg på behandlingsbritsen dagen innan.

Så det blev ett 20-minuterspass, lördag, idag, kl. 15:00 i lokalen Hashtag. Ungefär så här skrev jag:

Nätburen GODHET
Det skrivs så mycket om näthat. Fokus på TACKSAMHET, TILLIT och andra goda saker i stället.
Min vana trogen har jag sedan format min workshop/diskussion under små vakna stunder i natt och på morgonen. Med scenarier från att nästan ingen kommer (kommer ingen alls så får jag gå på en annan session) till att rummet, för 10 personer, blir fullsmockat.

Det ska bli kul!

Tur att jag inte ska lita till någon teknik. Har tänkt mig blädderblock och tavlan och eventuellt några postit-lappar...

Tekniken väljer att fortsätta krångla för mig. Play-butiken har strejkat i flera dagar på mobilen, så jag kan inte ladda ner WebCoast-appen. Gjorde det hemma på Samsung-plattan igår kväll för att åtminstone kolla in den. Nu skulle jag retweeta och citera och då stängs Twitter också ner...

Tydligt tecken på att mitt fokus på människor är rätt. Tekniken kan man inte lita på.

Hittar @LenaGothbergs tweet i appen på plattan:

Tänk dig en konferens utan keynote, utan prestige, 50/50 kön, spridda åldrar och ren glädje att få dela sin kunskap #webcoast #gbgftw

Så är det :-)  I morgon söndag kör jag workshopen Digital arbetsmiljö tillsammans med Niklas Angmyr, Palorial.

Och så är jag himla glad för en god vän och tidigare kollega som skickade ett lyckligt SMS igår + att solen skiner - Vilken dag!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar