EQ-painting

EQ-painting

måndag 3 mars 2014

Människor - Möten - Mening

Som jag nämnde igår är mitt fokus i sammanfattning 3 M:
Människor - Möten - Mening

På sista tiden har jag haft otroligt många spännande möten med människor i olika sammanhang. Kurser, nätverk, gamla och nya kontakter, kända ansikten och nya bekantskaper.

Meningsfullt, ja mycket, men inte alltid så lätt att kondensera den sortens mening i några korta meningar.

Ibland är det bara en känsla, av samförstånd. Ibland en tanke om samverkan eller samarbete.

Och efter många möten så behövs den där tiden för reflektion, att hinna smälta alla intryck, fundera över nya tankar, placera nyvunnen kunskap bland den gamla, se om det adderar och blir mer än summan - 2+2 = 5 eller mer. Ofta är det så.

Just nu är jag i det där läget där den snurrar friskt i hjärnan och jag behöver boka tid med mig själv. Få sitta ner och skriva och rita och sammanfatta och spekulera.

Idag var det till och med så att jag höll på att glömma skriva dagens blogginlägg. Redan tredje dagen på denna nya resa. Hoppsan. Då är det lite högt vatten.

Dags att lyssna till den lite överhettade hjärnan och klia de sömniga ögonen. Borsta tänderna och gå och lägga mig och låta sömnen och drömmarna bearbeta den mer undermedvetna delen av alla intryck.

Jag hade ett så bra talesätt om sömnen på lut, men det har jag glömt just nu, får återkomma. Att sömnen är en tid för återhämtning är dock helt klart. Avslutar med en av de fina enkla godnatthälsningarna i stället:

  - Sov gott, söta drömmar.

(Som inte alls passar om du läser det här på morgonen, men då får du spara den till i kväll ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar