EQ-painting

EQ-painting

söndag 13 april 2014

Den där känslan

Så ofta den där känslan av lätt missnöje infinner sig. Är det inte så?

Jag har den just nu. Varför började jag inte skriva lite tidigare? Varför började jag inte när jag hade ett så bra ämne på gång?...

Varför Varför?

En kursare till mig som var utbildad coach sade just att Varför-frågan är förbjuden.

Jag undrade då. Varför är ju en jättebra fråga. Eller?

Varför är så ifrågasättande.
Varför kan verkligen tas som ett påhopp.

Varför?
Jo, för att vi är inte vana att bara svara, på enkla frågor som Varför?
Vi är inte vana att reflektera.
Varför gör eller tänker eller är vi som vi är?

Hur? När? Var? Vem? Vad? och så förstås Varför? det är så jag vill ta ner saker.
Kan man prata om det grundläggande,
kan man svara på enkla frågor,
då kan vi kanske komma någonstans.

Enkelt. Sunt förnuft.

Varför är inte sunt förnuft enkelt?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar