EQ-painting

EQ-painting

onsdag 23 april 2014

Generositetsbumerangen


Jag följer inte många bloggar, men jag läser ett och annat blogginlägg...

En blogg jag följer, får ett mejl varje dag, är This is Seth's Blog.

Han skriver bra, ofta kort, ofta tänkvärt, sanningar som tål att upprepas och annat paketerat på nya vis som får mig att tänka till. Jag brukar rätt ofta skicka vidare hans blogginlägg via Twitter.

Men idag vill jag dela ett här, börjar med min fria översättning:

Generoritetsbumerangen

Den konventionella visdomen lyder:

Framgång gör dig lycklig. När du är lycklig kan du vara generös.

Egentligen fungerar det så här:

Generositet gör dig lycklig. Lyckliga människor blir sannolikt mer framgångsrika.


Inte nöjd med alla ordval och meningar på svenska, men ville ändå göra min tolkning lite snabbt.
Här kommer originalet, med länk till bloggen:

The generosity boomerang
Here's conventional wisdom:
Success makes you happy. Happiness permits you to be generous.
In fact, it actually works like this:
Generosity makes you happy. Happy people are more likely to be successful.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar