EQ-painting

EQ-painting

lördag 26 april 2014

Hur kan du dansa med rädslan?


Den här veckan har Seth Godin verkligen visat sig från sin bästa sida, med de där underbara sanningarna jag gillar honom så mycket för.

Varför skulle jag kunna säga något klokare än det han redan säger, och varför inte?
Är det min rädsla att inte förhäva mig, min Jante?

Det som är så otroligt sant med det korta blogginlägg som följer i helhet är:

- Var inte rädd för att vara rädd. Var rädd för att bli paralyserad.

"How do I get rid of the fear?"
Alas, this is the wrong question.
The only way to get rid of the fear is to stop doing things that might not work, to stop putting yourself out there, to stop doing work that matters.
No, the right question is, "How do I dance with the fear?"
Fear is not the enemy. Paralysis is the enemy.

Dansa med rädslan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar