EQ-painting

EQ-painting

tisdag 1 april 2014

Innehåll med hjärta och hjärna

Den fina rubriken tog jag från morgonens frukostseminarium på Rabash.

Det var Daniel Ehlersson från innehållsbyrån Dagny som var där och gjorde en snygg presentation - både bildligt och innehållsmässigt, samt inte minst själva presentationen.

Många enkla goda sanningar på kort tid. Tar ett par godbitar här, med mina ord:
  • tänk innehåll från start, inte göra en design och försöka plutta in det i efterhand.
  • planera är A och O. Se till vad som är viktigast, vara rakt på sak med rätt sak på rätt plats.
  • se det hela ur besökarens perspektiv, vilka behov, intressen och vanor ska innehållet möta?
  • innehåll för webb ska vara webbanpassat, från texterna till planering på sidorna, struktur o.s.v.
 Ett av flera tänkvärda citat:
Man ska inte göra något bara för att man kan.
Bara för att jag skulle kunna skriva mycket mer om detta ska jag alltså inte göra det här idag :-)

Ska hellre fundera vidare på vad mer det är jag inte ska göra för att jag kan...

(En sak att inte göra är klaga, har varit upp-och-ned i humöret idag och vet säkert att det inte blir bättre av att jag ger mig hän åt negativitet. Lättare sagt än gjort, jag vet. Hellre satsa på en god natts sömn och hoppet om en god morgondag.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar