EQ-painting

EQ-painting

tisdag 15 april 2014

Körsbärsblommor & Merry-Go-Round of Life

Dottern kom och visade foton på Instagram, på Facebook hittade jag många liknande.

Blommande körsbärsträd är helt klart dagens trend, varenda en som har passerat dem på Järntorget eller i Kungsan verkar ha fotat och delat...

... inte sämre för det. "The more, the merrier".

Lite Google-sjuk som jag är för tillfället blev det en sökning på detta också.

- Ju fler, desto bättre, lyder en svensk variant.
- Ju fler, desto trevligare, en annan.

Men jag fastnar för: - Ju fler, desto roligare.

När det är lite svårt att samla tankarna är ord som dyker upp i huvudet ett fantastiskt hjälpmedel för mig, och sökmotorn, men inte minst de goda associationerna.

Merry-Go-Round blev min naturliga fortsättning på detta ämne, i mina hjärnvindlingars irrande associationsbanor.

The Merry-Go-Round of Life lät som en spännande träff. Och, det visar sig vara en melodi ur den japanska filmen Howl's Moving Castle. Vemodig men vacker. Filmen heter Det levande slottet på svenska och jag har sett den med min dotter rätt nyligen, en av hennes favoriter. Som råkade ligga på vårt bord för att hon och hennes kompisar såg den på filmkvällen på stugan i förrgår.

Alla dessa "slumper" som går i cirklar och liksom visar att de hänger ihop... För dig som läser detta kan det låta väldigt lösryckt, men jag lovar, saker har samband.

Som livets karusell.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar