EQ-painting

EQ-painting

onsdag 2 april 2014

Man ska inte göra något bara för att man kan


Jag plockar ut citatet från gårdagen för det är värt mer än en reflektion. Dessutom tycker jag om att vända och vrida, ibland förvränga och krångla runt med saker för att se vart det tar vägen.

På den fronten läste jag också något bra i en kommentar "på webben" idag - vrider du på något tillräckligt länge är du tillbaka där du började.

Eller: Vart du än vänder dig har du ändan bak, som det gamla talesättet säger.

Ibland ska man som sagt låta bli att göra saker...

Nu tänkte jag gå igång på gamla talesätt och det gör jag gärna, men inte nu...  Rätt sak i rätt tid :-)

Man ska gå dit näsan pekar, och jag känner att min näsa pekar mot sängen. I morgon är det nämligen frukostseminarium igen, på Kntnt. Ska bli spännande att höra om de tar upp stormen Thomas Barregren drog igång om Facebook, med sitt blogginlägg häromdagen. Var det en storm i ett vattenglas?

Osvuret är bäst, eller?

Hoppsan, jag gick visst igång lite i alla fall... får väl slutklämma med att jag inte håller med om:

Tala är silver och tiga är guld. I stället håller jag ofta med Arne Anka: "Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter".

Lite annat med det skrivna ordet, men hur mycket? På mitt WebCoast-pass om Nätburen godhet kom vi fram till att om alla tolkade saker lite vänligare och mer generöst, så skulle det inte så ofta bli hönor av fjädrar eller blåsa upp till näthat eller kommentarsfloder av exempelvis en enkel missuppfattning eller en felskrivning.

Men, nu var jag på väg in på ett helt annat ämne, värt att återkomma till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar