EQ-painting

EQ-painting

tisdag 22 april 2014

Sharing is Caring, med Geek Girls i kväll

I kväll var det trendspaning med Geek Girls Göteborg och Lotta Gergils.

Lärorikt och roligt som vanligt när det delas öppet och engagerat.
Bestämde mig även för att engagera mig mer, för det är vi själva som skapar och formar dessa möten. Så från och med nu är jag med i planeringsgruppen. Kul.

Innehållet finns både filmat och pratat om i podcast på Geek Girls facebook-sida.
Men jag är glad att jag var där :-)
Möten med människor ger ändå allra störst mening när alla är närvarande på plats. Det går inte att komma ifrån. Fast visst är det bra att kunna dela med flera - sprida nyvunnen kunskap, idéer och kommentarer till de som inte kunde vara där, och som sedan sprider sig vidare som ringar på vattnet.

Flera av trendspaningarna vi gjorde workshoppens grupparbeten handlade om just det. Hur kan vi dela bättre med varandra? Med appar, filma och dela med linser eller genom att frigöra tid från tråkiga rutinjobb.
Visioner om framtiden och tillbakablickar till en dåtid som inte är så länge sedan. Innan man kunde dela alls på något vettigt sätt förutom att träffas IRL. Brev och telefon var de andra medlen... Alltså pappersbrev och fast telefon, utan möjlighet till flersamtal om man inte ringde "Heta linjen" - och den var sällan seriös ;-)

De nyvunna spaningarna ger mig mer nyfikenhet än rädsla inför framtiden, och det känns bra. (Är som ni vet inget teknik-freak som slänger mig över allt nytt, däremot vill jag se den användarvänliga nytta vi kom fram till idag.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar