EQ-painting

EQ-painting

tisdag 8 april 2014

Teknikhinder dödar skaparglädjen

Nu är jag på väg på resande fot, bara tills i morgon, men i alla fall... ett blogginlägg om dagen ska det vara.

Funderade på om jag kan blogga från mobilen, har inte gjort det än.

Kom på att jag har haft problem med Play-butiken i en månad snart, fick inte ned appen till WebCoast och har inte kunnat uppdatera min internet-bank.

Så om Blogger finns som app så kvittar det. Jag kommer inte åt den.

"Ingen anslutning" säger Play-butiken trots att jag har all anslutning i världen och allt annat funkar.

Jag har försökt att starta om, följt instruktioner i hjälpen om att starta flygläge och tillbaka, och starta om. Har försökt att stänga av, men just den appen går inte, vad jag förstår, att bara avinstallera och installera om.

Eftersom det inte är akut och jag klarar livet ändå så har det fått bero. Och det är därför jag skriver hemma innan jag åker. För att jag föredrar att göra på ett sätt som funkar.

Men teknikhinder hindrar vardagen, minskar flexibiliteten och dödar skaparglädjen.

Så är det och jag vet att många är som jag - går INTE igång på tekniska nyheter och problem (har många som gör det i min omgivning också). Vill hitta lösningar för oss, hitta smidiga vägar för mig och andra. Utan att behöva leta häcken av sig eller behöva strula med obefintliga support-avdelningar eller obegripliga instruktioner.

Har du något tips är du hjärtligt välkommen.
Själv ska jag vända mig till ett nätverk i min närhet för hjälp. När jag kommer hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar