EQ-painting

EQ-painting

torsdag 10 april 2014

The Power of Empathy

Första engelska rubriken, tror jag, men jag ville använda ursprungsbenämningen. Tycker även att det är svårt att översätta "The Power of" till något bra på svenska - har du en bra lösning på det är det mer än välkommet!

En premiär till, jag har med en film. Knappt tre mycket sevärda minuter.


Med slutklämmen "What makes something better is connection."

Så sant. Det är när vi kopplar ihop oss, får en förbindelse och hittar samband som det händer saker.

Därför kommunikation är så centralt och den sociala mediavärlden är så fantastisk med alla möjligheter till kopplingar mellan människor, där vi kan mötas och hitta mening.

Var jag hittade klippet? Faktiskt via en tanke som jag fick av ett Facebook-inlägg från en vän.
Det inlägget handlade om ifall det går att mäta livskvalitet, med länk till en artikel.
Jag kom att tänka på lyckoforskning och lyckobloggen som jag inte besökt på länge.
Gick till Lyckobloggen.se och hittade filmen ovan.
Ett annat inlägg handlade om dans så jag dansade loss lite på eftermiddagen - trots att jag inte läste inlägget gav det mig impulsen att dansa.

Det finns många sätt att koppla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar