EQ-painting

EQ-painting

torsdag 24 april 2014

The Power of Within

En tanke som slog mig på ett nytt sätt på morgonen:

- Att du ska lyssna till sitt inre för att veta vad som är rätt.

Ingen ny tanke, inte alls, men formuleringen "The Power of Within"

lätt att koppla till "The Power of Now"
titeln på en bok av Eckhart Tolle. (tänker inte ens nämna den fåniga svenska översättningen)

Tänker även "Din inre styrka", nästan helt säkert på att det är en boktitel det också.

Men, det är inte titlar och böcker och sånt jag är ute efter nu. Det är aha-ögonblicken. Som det i morse, då orden får en riktig innebörd och lite av en ny förståelse. När det går från intellektet och hjärnan in i systemet, kroppen, själen, hjärtat är med.

Min insikt var just då just styrkan vi har tillgång till, alla som kan få kontakt med den.

Och att det kan ta tid. Det kan glimta till och försvinna, men för varje gång jag kan fånga min inre styrka känner jag säkrare på att allt är som det ska.

Det betyder också att vi ska låta saker ta tid, för det gör det.
Jag ska försöka njuta av ögonblicken av insikt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar