EQ-painting

EQ-painting

onsdag 16 april 2014

Trött, har ingen lust

Ett vanligt klagomål mot "sociala media" är att allt är så glättigt och glatt.
Bara foton på fina måltider och glada barn, kryddat med lite resor och träning...

Men, det finns en annan sida av vardagen också. Dagar och stunder som min just nu när jag bara inte vill.
Varför visar man inte upp det?

Jag brukar ställa motfrågan - brukar du visa upp det i "verkliga livet" heller? På fikarasten?
(Har förresten inte de flesta förstått nu att livet "på webben" är lika verkligt som allt annat liv? Vi är ju här så ofta idag, varför skulle det inte gälla??)

Saken är väl den att vi gärna döljer det tråkiga, och tur är väl det också. Men, tycker samtidigt att alla ska kunna vara sig själv även när saker känns trist. Så, jag säger det idag, jag har ingen lust. Känner mig allmänt avig och lite tvär (inte helt mitt vanliga jag med andra ord).

Så av mig får du inte mer idag.

Men, har lite annat att dela i Sharing is Caring-anda - ett blogginlägg av Maria Gustafsson, för Kntnt, om delandets ekonomi.

Håll tillgodo så ses vi när jag är på bättre humör igen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar