EQ-painting

EQ-painting

söndag 6 april 2014

Vankelmodig och andra glömda ord

Har känt mig lite halvdan så här på söndagseftermiddagen.

Ordet vankelmodig dök upp i huvudet och när jag googlade på det hittade jag en sajt som heter Glömda ord. Härligt att sidor daterade 2010 kan komma upp som resultat #2 i Googles träffbild.

Första träffen i resultatet var Synonymer.se , samma synonymer där, vankelmodig är:

obeslutsam, 
tvekande, 
tveksam, 
ombytlig, 
vacklande, 
villrådig, 
osäker, 
tvehågsen, 
ambivalent, 
kluven

Vad ord är vackra.
Jag går igång på ord.
Kan tro att jag återvänder till Glömda ord för inspiration.

Men så vill jag ju lämna med något mer positivt än att vara vacklande och tvehågsen.

Vad är motsatsen, tro, jag satsade på "beslutsam" och Synonymer.se svarade med:

bestämd, 
fast, 
resolut, 
målmedveten, 
handlingskraftig, 
kavat, 
tveklös, 
rask

Käckt att vara kavat, eller hur?
Handlingskraftig och rask, beslutar att jag ska avsluta detta inlägg nu :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar