EQ-painting

EQ-painting

fredag 16 maj 2014

Livets som konstart

Jag skulle skriva något helt annat.
Men som så mycket av mina tankar så slank den undan innan jag hann fånga den.

Så det får bli om konsten. Konsten att leva.

Nu är nu och då är då.
Leva i nuet. En av de nutida flosklerna, när "mindfulness" låter som något ur reklamen.

Men tittar du bakom de populära uttrycken så finns där något.

En sanning i att nuet är något att fånga. Inte dagen. Fånga nuet.

Nuet finns bara just nu. Om ett ögonblick är det förbi. Men låt inte det bli kravfyllt eller ångestladdat, att du måste prestera något just nu för att nuet är flyktigt.

Njut av det flyktiga nuet, oavsett hur din känsla är. Om du faktiskt känner prestationsångest så är det som det är just då.

Det är inte farligt att känna, varken goda eller mindre trevliga känslor. Det är bara som det är, just då, då du känner det.

Just nu känner jag mig lite nöjd över att ha skrivit detta, men lite frustrerad över att jag glömt det där andra jag ville skriva om. Det är okej.

Var det där andra viktigt så kommer det tillbaka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar