EQ-painting

EQ-painting

lördag 24 maj 2014

Lördag med känslomässig berg-och-dalbana

Mors dag i morgon.
Det var då jag blev ledsen.
Ingen mor att fira.
Inte sedan 30 år.
Usch och fy.
Så mycket jag vill att hon skulle fått möta sina barnbarn.
Så mycket jag vill att de skulle ha fått träffa henne.

Men så blev det inte.

Annat är bra
Jag har rensat ogräs idag.
Kirskål.
De små fina bladen blev sallad till middagen.

Rastlös.
Det blir jag när det finns att göra, i grönskan.
Mycket ogräs blev rensat.
Små jordgubbsplantor på revlar omplanterade.
Hur gick det med liljebaggarna?

Två turer till komposten.
En tur till återvinningen, på väg till bilen.
Så hem till balkongen.
Skönt där också.

Rätt dåliga filmer på tv.
Det sämsta dock TV4 som sabbar allt med reklam.
Tur jag kan "multi-taska" och skriva här samtidigt.

Men nu dags att göra ingenting snart.
Eller rättare sagt sova.
Megaloppis i morgon.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar