EQ-painting

EQ-painting

fredag 30 maj 2014

Tid för kontemplation

Tyckte det var en fin titel på ett blogginlägg men som alltid när jag "slänger mig" med ord som jag inte är helt säker på betydelsen ville jag kolla upp det. Enligt www.synonymer.se
Synonymer till kontemplation
försjunkenhet, djup begrundan; betraktelse, meditation, andakt; grubbel, tankfullhet
Låter lite djupare än jag kanske hade tänkt, men å andra sidan låter det bra, att ta sig tid för sådana verksamheter.

Som jag skrev var det min mage som väckte mig, genom att göra ordentligt ont. Man ska lyssna på kroppen när den ropar på en. Man ska även lyssna till sin själ.

Jag tog det lugnt och på en kvällspromenad fick jag syn på folk på Askimsterrassens balkong och utsiktsplats. Gick dit och det var öppet, beställde en räk-canapé och en öl. De hade tjuvstartat, brukar inte kvällsöppna förrän efter midsommar.

Rekommenderar ett besök med underbar utsikt. Maten inget fel på heller, men, tänk på att räkfrossan är med frysta räkor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar