EQ-painting

EQ-painting

måndag 16 mars 2015

Godbitar om WebCoast


Många skriver om WebCoast och många bilder sprids på Twitter och Instagram, bara sök efter #webcoast där du är.


En hyllning av Maria Gustafsson från Ola Berg, att hon har skapat ställen och tillfällen för:
"Att mötas, att lära sig, att skapa, att få idéer och tankar, att hitta högre gemensamma syften, det är allesammans djupa och starka inre motivatorer för oss människor. När vi ägnar oss åt det upplever vi att våra ansträngningar är meningsfulla och vi får en smak för det som arbetet alltid skulle kunna vara. Nej, inte alltid skoj. Men alltid meningsfullt. 
Alltså människor som möts, i deltagardrivna samarbeten, där man själv drar till sig det man ser behov av, i tvärfunktionella konstellationer, där ledarfiguren inte fokuserar på att leda utan på attfacilitera fram tryggt självledarskap, i ett arbete baserat på människors inre motivation."
Hela Olas blogginlägg


Väldigt bra sammanfattning om Ida Hedbergs dragning om att blogga, av Ingela Hjulfors Berg.

Jag känner igen mycket att det Ida säger, vill samla tyst kunskap och att en del inlägg inte behöver bli så bra. Få se om det blir 80/20 för mig med, och åt vilket håll...

Just idag pekar mitt inlägg mest på andras inlägg. Men det är också ett bra sätt att dela och att lyfta varandra. Allt behöver man inte göra själv. Göra tillsammans men tänka själv.

www.webcoast.se samlas allt. Dit har jag inte hunnnit än... Men, i år ska jag göra det jag hade föresatt mig förra året. Kolla fler filmer från sessioner jag inte hann/kunde gå på och läsa mer av vad andra skriver. Ska boka tid i kalendern, minst ett par gånger i veckan för detta.

För det delades otroligt mycket intressant och nyttigt och roligt och tankeväckande och utvecklande och fantastiskt under denna knytkonferens.


#blogg100, dag 16

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar