EQ-painting

EQ-painting

onsdag 25 mars 2015

Ny energi i vardagen


Idag har jag dansat på lunchen - Lunch Beat Göteborg.

Kände mig tveksam, tänkte "orkar jag ge mig iväg", kände mig lite trött och purken.

Känner man så är det ännu viktigare att ta sig iväg.
Igår sken solen och våren sprätte, då drev liksom vårsolen mig ut, gick ut bara för att låta den värma en stund, för att kolla den nya grönskan.
Idag var det grått och småregnigt och jag som sagt lite låg, "kanske ska strunta i det, vet inte riktigt var lokalen ligger,..."

Men jag tog mig i väg.
Ångrar det inte.
Redan första dunket av musiken och leendet från de som samlats gör det värt det.

Att få dansa en stund, mitt i Göteborg, mitt i lunchen. Suveränt sätt att få in ny energi.
Rena energi-bomben för kropp och själ.
Tack till er som arrangerar. Mer sånt vill vi ha.

I januari, den 21:a var det internationella kramdagen och då drog Patrik Deijenstedt ihop till "KRAM MOB-experiment"  Det var också en häftig energi-kick som kan rekommenderas.

Kan vi göra fler och fler liknande goda, varma och positiv-energi-givande saker för och med varandra kan vi bekämpa det onda och negativa i vår värld.

Lite Halleluja över det, jag vet, men jag är helt säker.

Och i vardagen kan vi göra små saker, lånar från en FB-väns uppdatering idag:
"Det började med ett vänligt leende och ett "godmorgon" varje morgon när jag steg på bussen. Jag brukar hälsa på busschaufförerna när jag stiger på. En morgon kom jag på mig själv att fråga "allt bra idag?" och han ställde samma fråga till mig. Ett utbyte av vardagsvänliga fraser men som gör att resan blir så mycket trevligare. Idag gick jag inte av vid min vanliga hållplats utan skulle fortsätta några till. Han vänder sig om från sin kur och frågar om jag inte ska gå av? (Jag satt försunken i mobilen...). "Min" busschaufför han bryr sig! Glatt vinkade jag till honom när jag gick av och han vinkade tillbaka och fortsatte glatt sin färd mot Landvetter. Hoppas han får en härlig dag! Det får jag i alla fall!"
Börja med ett leende
och ett vänligt ord.
Få mer tillbaka.

#blogg100, dag 25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar