EQ-painting

EQ-painting

torsdag 26 mars 2015

Ta en omväg


Idag ska jag prata om att välja nya vägar, både bokstavligen och mer i det blå, i anden och tanken och känslan.

Jag har ett bra exempel från idag. När jag skulle gå från jobbet så var jag alldeles mosig i huvudet och ville bara få frisk luft.

Jag hade gärna cyklat hem och jag hade kunnat gjort det för min cykel stod i garaget. 

Men, det var ett krux, jag hade för en gångs skull tagit bilen till jobbet på morgonen och den behövde komma hem...

Okej, tänkte jag, då får jag väl åka någonstans och ta en promenad. En rätt naturligt tanke.

Fast, jag var ju alldeles grötig i huvudet, funderade på hur bra bilförare jag skulle vara. Inte bra, blev konklusionen. Så, jag bestämde mig för att ta en promenad innan jag åkte hem.

Bra idé. En omväg i tanken ledde till en omväg innan jag tog bilen hem. Och till utstikten du ser på fotot = helt värt det.

Så, ta en omväg.
I tanken.
I känslan.
Bokstavligen.
Hur som helst, våga gå bort från de invanda spåren. 
Trampa nytt.

Omväg blir motsatsen till senväg som genväg enligt ordstävet.
Omväg blir nyväg och nytanke och nya insikter.
Om
du
bara 
vågar.


#blogg100, dag 26 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar