EQ-painting

EQ-painting

lördag 14 mars 2015

WebCoast - Värme - Möten - Energi

Redan när jag kommer in på Lindholmen Science Park på fredagen känner jag värmen - det är något speciellt att komma till WebCoast.
Jasså, har du inte biljetten, men vi hjälper dig ändå, vad heter du?
Därnäst gick jag en bit för att kolla läget, ska kanske ta ett "mugshot" och lägga ut. Byter ett par ord med en som jag vet ska prata om något jag ska lyssna på. Nämner en sak och en meter bort säger nästa person "håller du också på med det?" = ett nytt möte, potential för samarbete eller bara samverkan eller att vi har ett gemensamt intresse.

Så himla enkelt att knyta nya goda kontakter när atmosfären är så härlig, inbjudande och tillåtande.

Det var workshop och där lärde man sig något och lärde känna flera.

Det var räkmacka och dags att börja skissa på vilka sessioner man kan tänkas vilja hålla.

Så var det dags för "gridden" att öppna. Vissa som vanligt "på" för att få sin önskade tid och lokal. Andra, som jag, mer avvaktande. Vill gärna sätta upp min session på en tid då jag inte hellre vill gå på något annat.

Bara angenäma dilemman.

Bara goda människor med goda intentioner att under knytkonferensen dela och lära och lära känna varandra och nya och utvecklande ämnen och erfarenheter och tips och diskussioner och allt...

Så härligt.


#blogg100, dag 14

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar