EQ-painting

EQ-painting

måndag 20 april 2015

Besvikelse, besvärliga människor, bemödande & bemötande

Reflektion om besvärliga människor.

Tänk på att andra speglas i dig.
Du speglar andra.

Kanske är det du som är besvärlig?

Eller är det besvärligt att du inte kan bemöta den andra människan?

Klart besvärligt och leder till besvikelse.

Tänkte på ordet be-svikelse igår.
Bara så där.
Ber jag om att bli sviken och blir besviken.

Är besvikelsen en spegling av hur jag bemöter mig själv?

Bemödar jag mig för mycket?
Blir besvärlig...
För mig.
För andra.
Men mest för mig...

Tolkning av be-möda, liksom ovan.
Be om möda?
Därtill är jag mödd och tvungen??

Får väl fortsätta med be-svärlig då.
Be om att vara svärlig.
Att svärla eller inte svärla, det är frågan?

Hoppsan, vart tog det här vägen?
Tänker inte bemöda mig om
att bemöta denna sista fråga.

Den får sväva vidare
för den som vill
att fundera över.


#blogg100, dag 51


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar