EQ-painting

EQ-painting

fredag 17 april 2015

Helga vilodagen

Idag har jag helgat vilodagen.
Inte är det söndag men min lediga dag.
Även dagen efter tre intensiva mässdagar.

Lediga dagar kan vi ha till mycket.

Många säger att vi ska "ta vara på tiden".
Menar att vi ska fylla lediga dagar med så mycket som möjligt.
Göra nytta. Aktivera oss. Uppleva saker...

Idag gjorde det störst nytta för mig att göra ingenting.
Inte ingenting alls egentligen.
Utan något väldigt nyttigt.

Jag har återhämtat mig.
Först somnat om, sedan läst en bok och så tagit ett bad.
Haft en vilodag.

Om fler tog sina vilodagar på allvar skulle inte så många vara så stressade.

Därför anser jag att vi ska helga vilodagen. Den dag vi själv väljer.

Heliga vilodagar åt alla!


#blogg100, dag 48

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar