EQ-painting

EQ-painting

söndag 19 april 2015

Körkortsutbildning - introduktion

Idag har jag och mina barn varit på introduktionskurs på en körskola. Närmare bestämt på Modern Trafikutbildning på Molinsgatan.

Vi har blivit upplysta om allt från det praktiska med att söka körkorts- och handledartillstånd till hur en uppkörning går till.

Läraren var mycket erfaren och kunnig och hade många både egna och andras samlade exempel att berätta om. En hel del "skrämselpropaganda" stuvades in, men på ett humoristiskt sätt.

Mycket tal om SAMVERKAN i trafiken och hur man ska bli en bra och riskmedveten förare.
Jag kan rekommendera den kursen där.


Skriver bloggsignaturen och inser att det är halvvägs i satsningen #blogg100.
Just idag kändes det trögt. Jag hade tänkt skriva om besvikelse men fastnade redan i själva ordet.
Helt klart har jag lättare att skriva om positiva saker. Det är ju min livsinriktning.

En annan sak jag hade tänkt skriva om är ett test om hur jag är i arbetslivet.
Svaret på engelska är att jag är en "Harmonizer".
Min drivkraft är glädje.
Vad var det jag sa?

Hoppas återkomma till dessa ämnen de närmaste dagarna.
Nu är det dags att förbereda mig för en ny arbetsvecka.
I glädje.


#blogg100, dag 50


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar