EQ-painting

EQ-painting

söndag 3 april 2016

Kerstin, vansinnet och kärleken

Nu tänkte jag först inte på mig utan om en annan Kerstin, Kerstin Thorvall.

Såg "Det mest förbjudna" på SVTPlay igår.* Alla tre delarna i sträck. Hennes liv berör.

En episod som talade till mig direkt var den kubanske överläkaren som bland annat sade:
- Kärlek är smittsamt 
- Vansinne är syster med kärleken
Han kramade patienterna och kammade deras hår - gav dem kärlek för att bota vansinnet.
Smittade dem med kärlek.

Då kommer jag väl in på mig själv som Kerstin.
Jag motar också bort vansinnet med kärlek.

Idag har jag i kärlek och gemenskap, tillsammans med mina kära barn, röjt en bänk i köket, för den nya micron. Den kommer att få bo på ett annat ställe än det gamla som tagit slut.
Nu har vi fått mer utsikt och skönt att se ut.

Och så har jag delat lite på Facebook, Dalai Lama om varma hjärtan:

We live in a materialistic world that pays insufficient attention to human values. We seek satisfaction in material things instead of warm-heartedness. But human beings are social animals. We need friendship and that depends on trust. Building trust requires concern for others and defending their rights, not doing them harm. Friendship is directly linked to warm-heartedness, which is also good for our physical health.

I kärlek och vansinne och med ett varmt hjärta.
Sharing is caring.
Smitta med din kärlek.




blogg100   Dag 34

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar