EQ-painting

EQ-painting

måndag 11 april 2016

Tips #3 - Träna och meditera

Det tredje tipset om dagliga vanor för framgångsrika entrepenörer* handlar om att träna och att meditera. 

JAG tänker:

Här håller jag med, att röra på sig varje dag och även ta tid för reflektion, gärna på meditativt vis, det håller jag med om. Även här kan jag återkomma till min morgonrutin - undantaget till min åsikt om rutiner, se mitt inlägg om rutiner.

EQ-painting, den målarmetod och livsfilosofi som jag praktiserar, innehåller också en typ av meditation och träning i att försätta sig i FLOW, det kreativa flödet.

Fysisk rörelse och vikten av det handlar det om i Brain Athletics, där jag är med i styrelsen.


Sparringgruppen FRAMÅT anser:

Alla fyra var eniga om att detta är viktigt. Alla har lika säkert olika sätt att utföra träning och meditativa moment.


Vardagsmotion är jag väldigt mycket för, att hitta det som fungerar i vardagen gör att det blir av. Cykla till jobbet har jag förmånen att kunna när vädret inte är för jäkligt. En promenad på lunchen eller det där tipset som låter lite töntigt, att gå en hållplats, är bra det också. Värre för de som är bilburna och ofta tar bilen från hem till jobb och tillbaka utan många steg. Då blir det ett steg i sig att ta sig i väg på träning. Fast lunchpromenad fungerar - vintertid även viktigt för dagsljuset.

Träna för välmående och hälsa, inte för resultat och prestation, så fungerar och resonerar jag.


*Tipsen kommer från bild i inlägget Dela på olika vis

#blogg100   Dag 42

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar